رئیسی: دشمن توانایی ندارد علیه ما کاری انجام دهد
بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه راهیان پیشرفت نیروی دریایی سپاه پاسداران

رئیسی: دشمن توانایی ندارد علیه ما کاری انجام دهد

ایرنا - رئیس جمهور گفت: احیای کارخانه‌های نیمه‌تعطیل کشور به کانال هفت هزار واحد رسیده است و این نهضت ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۱۴۴۳۵۱۶

احیای کارخانه‌های نیمه‌تعطیل به کانال هفت هزار واحد رسید/استقلال سیاسی به تنهایی کافی نیست

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در آیین جشن احیای ۶۱۰ واحد راکد تولید و صنعتی استان هرمزگان اظهار داشت: به هر میزان کارخانه های نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگردد، سود خالص برای کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: مسئله نهضت احیای کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل باید قوی تر از گذشته ادامه یابد و انشاالله شاهد روزی باشیم که هیچ کارخانه نیمه تعطیل یا تعطیل در کشور وجود نداشته نباشد و اشتغال به نحوی مطلوب و کسی دغدغه شغل نداشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه استان هرمزگان در احیای کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل رتبه برتر را در کشور دارد، افزود: در این استان بیش از ۶۰۰ کارخانه تعطیل احیا شده که یکی از نمونه های آن همین کارخانه ای است که ۱۴ کشتی در آن در حال ساخت است.

سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: امروز شاهد این هستیم که اشغال ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و تعدادی قابل توجهی هم به صورت غیرمستقیم در این کارخانه فراهم شده است.

وی بیان کرد: بعد از این دوستان کمک خواهند کرد تا اشتغال مردم در این کارخانه را به بیش از ۱۰۰ هزار نفر برسانند.

رئیس جمهور اضافه کرد: این باعث خرسندی است کارخانه ای که در سال ۹۷ تعطیل شده بود دوباره احیا شد و قطعا با همت شما کارگران و مدیران، شاهد رونق بیش از پیش این منطقه خواهیم بود و آثار برکات آن را خواهید دید.

وی افزود: هر کمک و مساعدتی انجام خواهد شد تا مشکلات این کارخانه ها رفع شود و همگی در چرخه تولید قرار بگیرند.

رئیسی با بیان اینکه همین روحیه جهادی و روحیه بچه های جبهه به ما آموخت که ما می توانیم، گفت: از همه کسانی که نقش داشتند تا این مجموعه راه اندازی شود و همه دوستانی که دل سوزاندن تا در استان هرمزگان بیکاری کاهش، تولید افزایش و اشتغال بیشتر شود تشکر می کنیم.

وی ادامه داد: امروز در آستانه دهه فجر یاد امام (ره) را گرامی می دارم و باید بدانیم که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را شهدا، امام(ره) و حضور حماسه ساز مردم در عرصه های مختلف به این کشور هدیه داد.

استقلال سیاسی به تنهایی کافی نیست

رییس جمهور بیان کرد: استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی کافی نیست آنچه رهبر معظم انقلاب به همه ما توصیه می کنند این است که برای استقلال اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و رشد تولید تلاش کنیم اگر تولید در کشور رونق پیدا کند، رشد اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

افتتاح چندین طرح و پروژه مهم و دیدار با مردم استان هرمزگان از جمله برنامه های دومین سفر استانی رییس جمهور به دروازه پیشرفت ایران است.

وزیران کشور، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، علوم، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در این سفر ۲ روزه، آیت‌الله رئیسی را همراهی می‌کنند.

رئیس‌جمهور به همراه هیات دولت امروز و فردا برای بهره‌برداری از یکهزار و ۳۲ طرح عمرانی به ارزش ۱۰۵ همت (یکهزار و ۵۰ میلیارد ریال) میهمان مردم خونگرم و ولایتمدار هرمزگان است.

افتتاح ۲ بیمارستان و تعدادی طرح بهداشتی و درمانی، تکمیل برخی پروژه های ریلی نیمه تمام، تامین تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاههای استان، تکمیل و تجهیز مجتمع توانبخشی ایثارگران، تکمیل، بازسازی و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام ورزشی، اجرای طرح‌های هادی روستایی و ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر، اجرای طرح‌های کشاورزی، تکمیل و تجهیز مجتمع های فرهنگی و تکمیل و بهره برداری از کتابخانه مرکزی بندرعباس از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان هرمزگان است.

استان هرمزگان با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۷۱ هزار کیلومتر مربع مساحت و با سواحل طولانی و ۱۴ جزیره ایرانی بزرگ و کوچک در پهنه گسترده آب های خلیج فارس و دریای عمان در حدود چهار درصد مساحت و ۱.۸ درصد جمعیت کشور را در بر گرفته است و از آن به عنوان پایتخت اقتصادی و دروازه پیشرفت ایران یاد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها